18 december 2009

Bäst av OO-talet Karl

Mina egna ord fast andras. Friendly Noise, nedlagt men viktigt 00-talet skivbolag, nu i fanzineform. Summerar 00-talet genom en komposition.

Studio- Out There.

Den andra 00-tals markören är:

Animal Collective-Prospect Hummer


Nytt men också gammalt - elektriskt - akustiskt - eklektiskt - folk - loop -
drone. Allt får plats i en sång!


Kanske två skapelser som går symboliserar 00-talets för mig väsentligaste
bidrag. Sen fanns det ju gott om riktigt bra låtar i massa olika
genres. En del tillbakablickande, en del nyskapande försök och förstås
det mycket välkomna nu-gaze.

Här är den kompletta Karl-listan:

00-talet enligt Karl

Uppifrån och ner. En blandning av det jag lyssnat mest på samtidigt som det fortfarande tycker låter alldeles fantastiskt.

1 kommentar:

Carlos sa...

sämst är nog ändå Takida - Curly Sue.
Den låt som jag i panikimpuls kastat mig på radion för att få ett slut på.