03 november 2005

Acid House Kings - Do what you wanna do (mp3)

Acid House Kings - Do what you wanna do (mp3)
Konstaterade att Acid House Kings namnet för med sig ett bagage av rea-backar och någon slags utdaterad Swindie-känsla. Ett laddat varumärke helt enkelt.

Trots att jag läst bra recensioner och intressanta artiklar om den senaste skivan "Sing along with..." så har bandet aldrig fastnat för mig. Inte förrän jag såg mp3:an "Do what you wanna do" på http://www.insound.com/ agerade jag rationellt och laddade hem den.

Självklart var det en absolut glimmrande popsång. En känsla av 50-tals diner kombinerat med tidlöshet. Fantastisk bra melodi och utomordentligt sjunget. Stråkar från himlen och spartansk handklapp. Har inte riktigt tagit tag i resten av skivan, men kommer definitivt att göra det. Plötsligt ser jag fram emot coverskivan där andra artister tolkar Kungarna av hus syra.
Hösten är ljus.

Inga kommentarer: