03 december 2007

CSS cover på Grizzly Bear " The Knife"


Just när jag tänkte att brasilianska elektro-rock-new-age combot Cansei Ser Sexy var extremt överskattade, hade rådålig sång och bara var kända för att gruppmedlemmarna är födda i Brasilien slår dom till. Visserligen är det en cover på freak-folk-new-weird-america Grizzly Bear men det spelar ingen roll.

Sången "The Knife"har precis vad en stor del av CSS tidigare saknat, nämligen bra melodier och en svärta som bland annat för tankarna till svenska The Knife. Cirkeln är på något sätt sluten, jag tror inte CSS kommer att kunna toppa detta. Överraska mig gärna.

4 kommentarer:

Anonym sa...

O ja, precis så känner jag ang CSS. Och covern är också en klar uppryckning. Good call!

Anonym sa...

Är det förresten en ny Beata Söderberg som toppar veckans Lastfm-topplista till höger? Olle? Karl?

Anonym sa...

Mogwai toppar min lista som en konsekvens av att Ten Rapid/Come on Die Young-bandet råkade ligga i bilradion på väg till BB... Det regnade och var mörkt och lite spänt så det fick ligga kvar. Iggy Pop-samplingen där han talar om hur han "don't feel pain" blev lite till ett peptalk t o m. Haha.

Anonym sa...

en gammal beata som spelades upp för en ex-cellist.